Týdenní úkol mým studentům v předmětu DID2Z / HV
Vážené studentky, milí studenti!
Po důležitých vstupních informacích ze společné mailové zprávy pojďme k věci:
SVÉ CÍLE PRO TÉMATA LETNÍHO SEMESTRU JSEM MUSELA MODIFIKOVAT, a to především v tom smyslu, že chybí naše tvůrčí práce v hodinách.
Je třeba se orientovat na jinou formu prezentací přednáškových témat - větší důraz budu klást na program PowerPoint.
Prezentace v programu PowerPoint VŽDYCKY MUSÍ DOPROVÁZET ŽIVÉ SLOVO!
V tomto okamžiku tuto zásadu však nelze naplnit!
Prezentace, které pro vás přepracovávám, jsou proto opatřeny přesnějším a také rozsáhlejším textem (doufám však, že přijatelně).
Po úvodní části, tedy po období zimního semestru, kdy jsme se zabývali METODIKOU, se nyní budeme věnovat několika tématům k okruhu: DĚJEPISNÉ VYUČOVÁNÍ.
Prvním tématem budou psychologické předpoklady dětí různých věkových kategorií k vyučování dějepisu.
V tomto týdnu vás čekají 2 úkoly:
1. NA PORTÁLE V REŽIMU COURSEWARE NAJDĚTE NOVĚ UPRAVENOU PŘEDNÁŠKU "DĚJEPISNÉ UČIVO A PSYCHOLOGICKÉ PŘEDPOKLADY ŽÁKŮ" A PROSTUDUJTE JI.
2. ORIENTUJTE SE ÚKOL Z POSLEDNÍHO SLIDU. SESTAVTE PRO DĚTI V 8. TŘÍDĚ EXPOZIČNÍ PREZENTACI PRO HODINU S TÉMATEM: PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE.
Je důležité uvědomit si vlastní edukační cíle - předpokládám, že každý z vás bude mít cíle svébytné a osobité a podle nich sestaví prezentaci.
ZÁSADY PRO TVORBU: 3
1. Prezentace musí obsahovat nejen expoziční (informativní), ale také fixační a aktivizační (formativní) didaktické prvky pro děti - buď průběžně nebo alespoň na konci.
2. Prezentace bude postavena na ikonickém textu - slovního textu bude MINIMUM! Na jednom slidu vám povoluji max. 3 krátké psané body k obrázku.
3. Vytvoříte k prezentaci word-dokument. Ke každému slidu v něm sestavíte krátký text: 1-5 vět. Tento text byste takto sestavovali do svých skutečných příprav na vyučování (např.na praxi). Text bude obsahovat informace - faktografii, kterou byste k danému slidu sdělovali dětem.
Snažte najít vhodnou střední cestu mezi hravostí a sdělností tématu.
Ukázky vhodných příkladů z minulého ročníku najdete v portletu SEMINÁŘ.
ZPĚTNÁ VAZBA - ÚKOL DO PÁTKU: Až budete hotovi, pošlete mi prezentaci a text (v příloze) mailem k nahlédnutí.
Jako předmět zprávy uveďte DID2 - Průmyslová revoluce.
Vyjádřím se ke každému z vás.
Těším se na vaše návrhy!
Příští týden se podíváme na to, co znamená a jak se sestavuje tzv. základní učivo.
Vašemu studiu a pedagogickému optimismu ZDAR! :-)
HV